Σε προηγούμενο τεύχος είχαμε αναλύσει το γυροσκοπικό φαινόμενο και την χρήση του στη μοτοσυκλέτα. Αυτή την φορά θα το χρησιμοποιήσουμε για να διαγράψουμε μια αριστερή στροφή ενενήντα μοιρών που βρίσκεται μεταξύ δύο ευθειών. Με άλλα λόγια θα μιλήσουμε για γραμμές. Βέβαια επειδή κάνουμε λόγο για σβέλτη οδήγηση σε δημόσιο δρόμο δεν πρέπει να ξεχνάμε όλους εκείνους τους απρόβλεπτους παράγοντες όπως χώματα στην άκρη του δρόμου, έξοδος πάρκινγκ, διασταυρώσεις, αγροτικά, γιαγιάδες, παππούδες και δεν συμμαζεύεται, οπότε ο κανόνας έχει και δεκάδες εξαιρέσεις.
O κανόνας λέει ότι πλησιάζοντας προς τη στροφή πρέπει μείνουμε όσο το δυνατόν πιο δεξιά στη λωρίδα μας, ώστε να μεγαλώσουμε την ακτίνα της, ενώ προσπαθούμε να ολοκληρώσουμε την διαδικασία του φρεναρίσματος όσο πιο βαθιά στην είσοδο της στροφής γίνεται, στοχεύοντας ταυτόχρονα με το βλέμμα μας στην φυσική κορυφή της. Το τρενάρισμα των φρένων γίνεται για δύο λόγους. Πρώτον για να εξασφαλίσουμε την μέγιστη δυνατή ορατότητα και δεύτερον για να μειώσουμε την διάρκεια της στροφής. Άλλωστε, γρηγορότερα πάει αυτός που είναι λιγότερο χρόνο υπό κλίση. Ή αλλιώς, αυτός που κλείνει το γκάζι τελευταίος και το ανοίγει πρώτος.
Αφού ολοκληρώσουμε την διαδικασία του φρεναρίσματος προσπαθούμε σε μηδενική χρονική απόσταση να ξεκινήσουμε την διαδικασία της στροφής σπρώχνοντας την αριστερή πλευρά του τιμονιού προς τα μπροστά (… δεν ξεχνάμε το γυροσκοπικό), ώστε η μοτοσυκλέτα να γύρει γρήγορα προς το κέντρο της στροφής, ενώ τώρα πια το βλέμμα μας είναι καρφωμένο στην έξοδό της και μάλιστα στη δεξιά πλευρά του δρόμου. Το γκάζι τώρα πρέπει να είναι σταθερό ή ομαλά ανοιγόμενο για να μην φορτίζεται υπερβολικά ο μπροστινός τροχός και χάσουμε την πρόσφυση. Αφού περάσουμε την φυσική κορυφή της στροφής τότε αρχίζουμε να ανασηκώνουμε την μοτοσυκλέτα ανοίγοντας προοδευτικά το γκάζι και παίρνουμε θέση για την επόμενη στροφή που ακολουθεί σε επόμενο τεύχος.
Ως τότε καλή εξάσκηση!
Δημοσίευτικε στην εφημερίδα Chill In News 11/2/2009