Δύο είναι οι βασικές επιλογές που σου δίνει η Ιαπωνική SHOEI αν ψάχνεσαι να αγοράσεις κορυφαίο κράνος δρόμου για το κεφάλι σου. Το νέο NXR2 και το GT-Air IΙI που κοστίζει και αρκετά περισσότερο. Ποιο είναι το κατάλληλο για εσένα όμως; Και εδώ η απάντηση έχει να κάνει με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις σου.
Το Shoei NXR2 σε μία πρόταση
Το NXR2 που λάνσαρε η Shoei με πιστοποίηση ECE 22.06, αναπτύχθηκε με μεγαλύτερη έμφαση στη sport οδήγηση από τον διάδοχο του, το πολυφορεμένου NXR.
Η ιαπωνική εταιρεία διατήρησε όλα τα θετικά στοιχεία του NXR, εξέλιξε το NXR2 σε αεροσήραγγα και βελτίωσε την σταθερότητα του κράνους στις υψηλές ταχύτες. Θα παρατηρήσεις σίγουρα την πιο σφιχτή του εφαρμογή. Σφιχτή εφαρμογή όμως σημαίνει μεγαλύτερη ασφάλεια. Άλλο σημείο βελτίωσης είναι η CWR-F2 ζελατίνα. Και τι αλλάζει; Έχεις καλύτερο οπτικό πεδίο αφού μειώνει τις παραμορφώσεις που προκαλούνταν από την κλασική καμπύλωση της ζελατίνας. Μας αρέσει ο κεντρικός μηχανισμός κλειδώματος (όπως στο αδερφάκι του X-Spirit III) αντί για το "αυτάκι" στο πλάι.
Με πολυτελείς εσωτερικές επενδύσεις με Emergency QuickRelease σύστημα στα μάγουλα, εξαιρετικό εξαερισμό, καλή εφαρμογή στα περισσότερα σχήματα κεφαλιού και δέσιμο δύο μεταλλικών κρίκων (Double D).
Ελαφριά κατασκευή, βελτιωμένη αεροδυναμική, καταπληκτική κατανομή μαζών.
Χάρη στην καταπληκτική κατανομή μαζών και την αεροδυναμική του είναι και η κορυφαία επιλογή για γυναίκες οδηγούς ή συνεπιβάτες με ευαίσθητο αυχένα, ή γενικά για οποιονδήποτε πάσχει από αυχενικό και θέλει ένα κράνος που να το αισθάνεται σαν να μην φοράει τίποτα.
Ανακάλυψε όλα τα χρώματα του NXR2
Shoei NXR2 from Shoei Europe on Vimeo.
Το Shoei GT-AIR 3 και τα πρακτικά του features
Το GT-Air 3 έρχεται με την νέα, αυστηρότερη πιστοποίηση ECE 22.06, αναβαθμισμένη αεροδυναμική σχεδίαση και εξαερισμό για περαιτέρω μείωση των θορύβων, ανασχεδιασμένο μικροάνοιγμα στη ζελατίνα ώστε να εξασφαλίζει εξαερισμό σε χαμηλές ταχύτητες και καθαρό οπτικό πεδίο όταν δεν χρησιμοποιείς το Pinlock. Όλα αυτά σε σχέση με το απερχόμενο GT-Air II.
Αν το συγκρίνουμε με το NXR2 δεν στερείται τίποτα από άποψη ποιότητας κατασκευής, υλικών και εξελιγμένων ιδιοτήτων (αφού και τα δύο είναι 100% χειροποίητα), έρχεται όμως φορτωμένο με αξεσουάρ όπως: Εσωτερική φιμέ ζελατίνα, «γρήγορο» πιο εύχρηστο κούμπωμα με μικρομετρική πόρπη, αναμονή για την νέα ενσωματωμένη ενδοεπικοινωνία της Sena SLR3 και εξαερισμό που σχεδιάστηκε για τουριστική χρήση/στάση σώματος. Η αλήθεια είναι ότι τίποτα από αυτά δεν έχει θέση σε ένα «καθαρόαιμο» κράνος που εστιάζει στην απόλυτη ασφάλεια και απόδοση (βλ. NXR) για πολύ κόσμο όμως είναι χρήσιμα έως και απαραίτητα χαρακτηριστικά και κακά τα ψέματα, για συγκεκριμένες χρήσεις είναι πράγματι χρήσιμα extras.
Εδώ λοιπόν δικαιολογείται και η αυξημένη τιμή αγοράς του GT-Air III. Μιας και η Shoei δεν δεχόταν να κάνει παραχωρήσεις στο θέμα της ασφάλειας, όταν «αναγκάστηκε» από το αγοραστικό της κοινό να βάλει εσωτερική φιμέ ζελατίνα, το έκανε ενισχύοντας παράλληλα το εξωτερικό κέλυφος στο σημείο που αποθηκεύεται η ζελατίνα, ενώ το κούμπωμα με την μεταλλική πόρπη είναι η καλύτερη υλοποίηση που έχουμε δει. Όλα αυτά τα extras όμως, πέρα από κόστος προσθέτουν και βάρος, όπως επίσης και εξωτερικό όγκο.
Πιστοποίηση ECE 22.06, άψογος εξαερισμός και μειωμένος θόρυβος, αναμονή για σύστημα ενδοεπικοινωνίας που δεν προεξέχει από το κέλυφος.
Ανακάλυψε όλα τα χρώματα του GT-AIR IIΙ
Shoei GT-Air3 h264 fin from Shoei Europe on Vimeo.
Ας συνοψίσουμε...
Οπότε: Αν δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς φιμέ ζελατίνα να κατεβαίνει μέσα από το κράνος, αν έχεις αλλεργία στο Double Ring ή αν απλά σκοπεύεις στα σοβαρά να ζήσεις Gran Tourismo καταστάσεις, το Shoei GT-Air είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να αγοράσεις. Αν πάλι μια χαρά τα καταφέρνεις και χωρίς αυτά, μην κοιτάς πέρα από το NXR II. Αν μάλιστα έχεις και σπορ διαθέσεις αλλά όχι τα λεφτά για το (αδιανόητα καταπληκτικό) X-Spirit III, τότε το NXR 2 είναι μονόδρομος.