Αρκετός κόσμος έρχεται τελευταία, ο οποίος επιθυμεί να επισκευάσει το κράνος του. Όπως καταλαβαίνετε, όταν λέμε “επισκευή” δεν εννοούμε ρεκτιφιέ, φαναρτζή, βάψιμο, λουστράρισμα, αλλά αλλαγή ζελατίνας και του πλαστικού μηχανισμού που την κρατάει στο κράνος, αλλαγή εσωτερικών μαξιλαριών, πλαϊνών καπακιών αν διαθέτει, τσιμουχών στεγανοποίησης από το νερό, αεραγωγούς, αεροδυναμικά βοηθήματα ή οτιδήποτε άλλο. Ευτυχώς, όχι τυχαία βεβαίως βεβαίως, οι φίρμες που εμπορευόμαστε έχουν διαθέσιμα ανταλλακτικά για όλη τη διάρκεια ζωής ενός κράνους. Όμως πολλές φορές συμβουλεύουμε τους ιδιοκτήτες των κρανών αυτών να μην το κάνουν, να μην το επισκευάσουν.
Κι αυτό έχει να κάνει με το πόσο παλιό είναι ένα κράνος. Αν είναι αγορασμένο πάνω από πέντε χρόνια πριν δεν υπάρχει κανένας λόγος να επενδυθεί ούτε ένα ευρώ πάνω του, εκτός κι αν για συναισθηματικούς λόγους διακοσμήσει κάποιο ράφι. Διότι, όπως έχουμε ξαναπεί και στο παρελθόν, τα κράνη λήγουν όσο εξωτικά και ακριβά και αν είναι. Επειδή η διογκωμένη πολυστερίνη, το φελιζόλ από τη μέσα πλευρά δηλαδή, χάνει τις απορροφητικές ιδιότητες που έχει να αποσβένει την κρούση κι έτσι οι πιθανότητες διάσεισης αυξάνονται δραματικά. Εννοείται ότι η πολυστερίνη δεν αλλάζει, δεν πρόκειται για κάποιο ανταλλακτικό που πωλείται ή υπάρχει ή τοποθετείται από κάποιον άλλο εκτός του εργοστασίου κατασκευής. Όσο ακριβό κι αν ήταν το κράνος σας κάποια στιγμή πρέπει να αντικατασταθεί και όταν σας το λέμε δεν πανηγυρίζουμε από μέσα μας επειδή θα αγοράσετε καινούργιο – ούτως ή άλλως ένα καινούργιο κράνος υποδεέστερη αξίας είναι σίγουρα πολύ καλύτερο από ένα σούπερ ντούπερ δεκαετίας. Φέρτε το να το δούμε και θα σας πούμε!
Δημοσίευτικε στην εφημερίδα Chill In News 30/1/2014