Η ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα που έχεις παρκαρισμένη έξω από το σπίτι σου αστράφτει καθώς μόλις τελείωσες το τρίτο γυάλισμα για σήμερα. Φυσικό είναι, αφού έχεις ξοδέψει τόσες χιλιάδες ευρώ για το καμάρι σου να θέλεις να το περιποιηθείς. Τι θα κάνεις με τον κινητήρα όμως; Θα τον στρώσεις ή όχι, και αν ναι πως; Ρώτα πέντε φίλους σου και θα σου πούνε άλλα αντ’ άλλων, όπως επίσης άλλα λέει ο κατασκευαστής στο βιβλίο χρήσης και άλλα οι μηχανικοί στα συνεργεία. Πολύ μπέρδεμα…
Κατ’ αρχήν ναι, το στρώσιμο χρειάζεται. Αν και οι σύγχρονες μέθοδοι κατασκευής των κινητήρων σε συνδυασμό με τις εξελιγμένες γνώσεις μεταλλουργίας κάνουν την περισσότερη δουλειά του στρωσίματος πριν από σένα για σένα, είναι απαραίτητο γιατί αλλιώς όχι μόνο δεν θα δεις ποτέ την μέγιστη ισχύ αλλά και επειδή θα προκαλέσεις αυξημένη κατανάλωση λαδιού. Σύμφωνα με τον Peter Brett, Διευθυντή του Κέντρου Τεχνολογίας της Castrol, 1000 χιλιόμετρα είναι ότι πρέπει για ένα σύγχρονο κινητήρα. Να είσαι χαλαρός σ’ αυτά τα χιλιόμετρα αλλά όχι υπερβολικά χαλαρός γιατί μπορεί να κάνεις περισσότερο κακό παρά καλό. Στην ουσία οδήγα φυσιολογικά: ούτε συνεχώς πολύ χαμηλές στροφές ούτε τσίτα το γκάζι από την αρχή. Ανέβαζε σταδιακά και μην το πας τέρμα αμέσως μόλις περάσεις τα 1000. Επίσης καλό θα ήταν να μην βγεις στην εθνική με το γκάζι σταθερό σε μία ταχύτητα. Καλύτερα να αυξομειώνεις ομαλά τα χιλιόμετρα για να διευκολύνεις τη λείανση και τη διαμόρφωση των μετάλλων. Λίγη υπομονή θα σε ανταμείψει με την μέγιστη δυνατή ισχύ, αυξημένη αξιοπιστία, μειωμένη κατανάλωση λαδιού, και ψυχική ηρεμία. Καλοτάξιδο το εργαλείο!
Δημοσίευτικε στην εφημερίδα Chill In News 7/4/2010