Η νέα πιστοποίηση ECE 22.06 στα κράνη μηχανής τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου του 2021 ανανεώνοντας τα standards που πρέπει να πληρούν τα κράνη που πωλούνται στην αγορά και αυξάνοντας το επίπεδο ασφάλειας.
Από την 1η Ιουλίου του 2023 σταματά η παραγωγή κρανών με βάση το παλιό πρότυπο ECE 22.05 (ήταν σε ισχύ 19 χρόνια), ενώ τον Ιανουάριο του 2024 οι κατσκευαστές (όπως η AGV, Shoei κ.τ.λ.) δεν θα μπορούν πλέον να διαθέσουν στην αγορά υπάρχον στοκ. Τα κράνη όμως που ήδη υπάρχουν στην καταστήματα θα εξακολουθήσουν να πωλούνται κανονικά.
⚠️ Να σημειώσουμε πώς τα κράνη αυτά θα μπορούν ακόμα να χρησιμοποιηθούν στο δρόμο και είναι ασφαλέστατα. Απλά πλέον θα κατασκευάζονται με αυστηρότερες προδιαγραφές.
Συνοπτικά αναφέρουμε:
1. Προβλέπονται δεκαοχτώ σημεία δοκιμών πρόσκρουσης στο κέλυφος έναντι των πέντε του παλιού κανονισμού.
2. Μέτρηση της γωνιακής ταχύτητας του κεφαλιού σε περίπτωση πρόσκρουσης ώστε το κράνος να είναι ικανό να αποσβέσει την δύναμη αυτή. Πρόκειται για σημαντική αναβάθμιση καθώς οι δυνάμεις από τις περιστροφικές κινήσεις είναι οι πλέον επιβλαβείς για τον εγκέφαλο.
3. Εισάγονται νέες δοκιμές για να εξασφαλιστεί ότι το κράνος προσφέρει ευρύ οπτικό πεδίο, ενώ εισάγεται δοκιμή του ορίου θραύσης της ζελατίνας από αντικείμενο.
4. Διαφορετικές ταχύτητες κρούσης. Το ECE 22.05 προβλέπει κρούσεις με μία μόνο ταχύτητα, 7,5 m/s (που ισοδυναμεί με 28 km/h). Το ECE 22.06 απαιτεί αξιολογήσεις στα 6, 7,5 και 8,2 m/s, για πιο ολοκληρωμένες και ακριβείς δοκιμές.
5. Αυστηρότερα πρότυπα για τα Μodular κράνη με πιστοποίηση P/J ώστε το κράνος να είναι εξίσου ασφαλές κλειστό και ανοιχτό. Εννοείται πώς πρέπει να περάσει και τις δύο σειρές δοκιμών για να πληροί τα πρότυπα.
6. Σύμφωνα με το νέο πρότυπο, τα συστήματα επικοινωνίας ή άλλα αξεσουάρ στο κράνος, είτε εξωτερικά είτε ενσωματωμένα μέσα στο κέλυφος, πρέπει να πιστοποιούνται μαζί με το κράνος