Για το 2023 η ιταλική AGV λάνσαρε τις νέες εκδόσεις των αγαπημένων full face κρανών μεσαίας κατηγορίας, K1 S και K3 με τις νέες τεχνικές προδιαγραφές ECE 22.06.
Σε αυτό το άρθρο θα δούμε:
- τις αλλαγές στα μοντέλα
- το νέο μεγεθολόγιο της AGV
- ποιο να διαλέξεις ανάλογα με τη χρήση
- τι είναι η νέα πιστοποίηση E2206
Το νέο AGV Κ1
Θα ξεκινήσουμε με το K-1 S MPLK αφού παρουσιάζει λιγότερες αλλαγές από το αδερφάκι του K3 MPLK.
Στη βελτιωμένη του και ασφαλέστερη έκδοση υπάρχει ανασχεδιασμένη αεροτομή εμπνευσμένη από το Pista GP με βελτιωμένο σύστημα (μεγαλύτερων) αεραγωγών. Αυτό σημαίνει ακόμα καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό.
Η Ultravision αντιχαρακτική ζελατίνα με anti-fog σύστημα Pinlock 100% Max Vision προσφέρει διευρυμένο οπτικό πεδίο (σε κάθετο και οριζόντιο άξονα) σε σχέση με τον προκάτοχο της αυξάνοντας το επίπεδο ασφάλειας.
Τέλος το νέο AGV K-1 S είναι έτοιμο για εγκατάσταση συστήματος ενδοεπικοινωνίας.
Το νέο AGV Κ3
Όλα τα έδωσε η AGV στο design του K3 MPLK αφού σε τίποτα δε θυμίζει το προηγούμενο μοντέλο.
Λόγω του πρωτοκόλλου κατασκευής AGV Extreme Safety, το K3 του 2023 πληροί τις απαιτήσεις των πιο πρόσφατων διεθνών προτύπων και προσφέρει νέο σχήμα κελύφους για μεγιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης (0g δυναμικό βάρος στα 130 km/h) που σημαίνει χαμηλότερο βάρος και λιγότερη πίεση στους μύες του λαιμού, για μέγιστη άνεση και συγκέντρωση στην οδήγηση. Στα «συν» είναι και το ανασχεδιασμένο προφίλ προστασίας της κλείδας.
Η επόμενη μεγάλη αλλαγή έρχεται στο σύστημα των αεραγωγών. Στο προηγούμενο μοντέλο υπήρχαν πέντε εισαγωγής αέρα (τρεις στο μέτωπο και δύο στο σαγόνι) ενώ στον αντικαταστάτη του βρίσκουμε τέσσερις. Αφαιρείται ο κεντρικός αεραγωγός στο μέτωπο ενώ μεγαλώνουν οι υπόλοιπες είσοδοι αέρα με αποκορύφωμα αυτές στο σαγόνι. Το ίδιο συμβαίνει και με τους δύο αεραγωγούς εξαγωγής στο πίσω μέρος του κράνους.
Όπως και στο K1 S, το Κ3 έρχεται με Ultravision ζελατίνα με διευρυμένο οπτικό πεδίο (190°) που διαθέτει το σύστημα αντιθαμβωτικής προστασίας 100% Max Vision της Pinlock (περιλαμβάνεται στη συσκευασία) και είναι έτοιμο για εγκατάσταση ενδοεπικοινωνίας.
Αλλαγές στο μεγεθολόγιο της AGV
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που επιτέλους η AGV αποφάσισε να συμπτύξει τα μεγέθη MS (περίμετρος κεφαλιού 57 cm) και ML (περίμετρος κεφαλιού 58 cm) σε Medium (περίμετρος κεφαλιού 57-58 cm) στα νέα μοντέλα.
Το μόνο που πρέπει να λάβετε υπόψη στην επιλογή σας είναι ότι το Κ1 S έχει σπορ χαρακτήρα και άρα πιο σφιχτή εφαρμογή σε σχέση με το πιο «ευρύχωρο» τουριστικό K3.
AGV K1 ή K3; Ποιο να διαλέξω;
Παρά τις βελτιώσεις, ισχύει ό,τι και στα προηγούμενα μοντέλα. Και τα δύο είναι αντίστοιχης ποιότητας και απευθύνονται σε entry level αναβάτες ή σε όσους επιθυμούν την ποιοτική κατασκευή χωρίς να δώσουν μια περιουσία. Το AGV K1 S είναι ένα κράνος με σπορ σχεδίαση ενώ το AGV K3 είναι ιδανικό για χρήση στην πόλη και κοντινές εκδρομές.
Δείτε τα βασικά χαρακτηριστικά με μία ματιά στον πίνακα AGV K1 S vs K3.
|
K1 S |
K3 |
Χρήση |
Πόλης/ Sport |
Πόλης/ Τουριστική |
Δέσιμο |
D-Ring |
Μικρομετρική πόρπη |
Φιμέ ζελατίνα |
Όχι |
Ναι |
Αεροτομή |
Ναι |
Όχι |
Visor |
Ultravision |
Ultravision |
Ζελατίνα Pinlock |
Max Vision |
Max Vision |
Με δύο λόγια, η μικρομετρική πόρπη μας επιτρέπει να βάζουμε/βγάζουμε εύκολα και γρήγορα το κράνος ενώ η φιμέ ζελατίνα εξασφαλίζει άνεση χωρίς να χρειάζεται να στριμώχνουμε τα γυαλιά ηλίου μας αλλά ούτε και να αλλάζουμε διάφανη και φιμέ ζελατίνα ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού. Αν τα features αυτά είναι απαραίτητα για εμάς, το Κ3 είναι ιδανική επιλογή.
Πιστοποίηση ECE 22.06
Η νέα πιστοποίηση ECE 22.06 τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου του 2021 ανανεώνοντας τα standards που πρέπει να πληρούν τα κράνη που πωλούνται στην αγορά και αυξάνοντας το επίπεδο ασφάλειας.
Από την 1η Ιουλίου του 2023 σταματά η παραγωγή κρανών με βάση το παλιό πρότυπο ECE 22.05 (ήταν σε ισχύ 19 χρόνια), ενώ τον Ιανουάριο του 2024 οι κατσκευαστές (όπως η AGV, Shoei κ.τ.λ.) δεν θα μπορούν πλέον να διαθέσουν στην αγορά υπάρχον στοκ. Τα κράνη όμως που ήδη υπάρχουν στην καταστήματα θα εξακολουθήσουν να πωλούνται κανονικά.
⚠️ Να σημειώσουμε πώς τα κράνη αυτά θα μπορούν ακόμα να χρησιμοποιηθούν στο δρόμο και είναι ασφαλέστατα. Απλά πλέον θα κατασκευάζονται με αυστηρότερες προδιαγραφές.
Συνοπτικά αναφέρουμε:
1. Προβλέπονται δεκαοχτώ σημεία δοκιμών πρόσκρουσης στο κέλυφος έναντι των πέντε του παλιού κανονισμού.
2. Μέτρηση της γωνιακής ταχύτητας του κεφαλιού σε περίπτωση πρόσκρουσης ώστε το κράνος να είναι ικανό να αποσβέσει την δύναμη αυτή. Πρόκειται για σημαντική αναβάθμιση καθώς οι δυνάμεις από τις περιστροφικές κινήσεις είναι οι πλέον επιβλαβείς για τον εγκέφαλο.
3. Εισάγονται νέες δοκιμές για να εξασφαλιστεί ότι το κράνος προσφέρει ευρύ οπτικό πεδίο, ενώ εισάγεται δοκιμή του ορίου θραύσης της ζελατίνας από αντικείμενο.
4. Διαφορετικές ταχύτητες κρούσης. Το ECE 22.05 προβλέπει κρούσεις με μία μόνο ταχύτητα, 7,5 m/s (που ισοδυναμεί με 28 km/h). Το ECE 22.06 απαιτεί αξιολογήσεις στα 6, 7,5 και 8,2 m/s, για πιο ολοκληρωμένες και ακριβείς δοκιμές.
5. Αυστηρότερα πρότυπα για τα Μodular κράνη με πιστοποίηση P/J ώστε το κράνος να είναι εξίσου ασφαλές κλειστό και ανοιχτό. Εννοείται πώς πρέπει να περάσει και τις δύο σειρές δοκιμών για να πληροί τα πρότυπα.
6. Σύμφωνα με το νέο πρότυπο, τα συστήματα επικοινωνίας ή άλλα αξεσουάρ στο κράνος, είτε εξωτερικά είτε ενσωματωμένα μέσα στο κέλυφος, πρέπει να πιστοποιούνται μαζί με το κράνος